4 Mayıs 2020 Pazartesi

İlk Saab otomobili Saab 92001

Saab UrSaab
İlk Saab otomobili Saab 92001, 'Ursaab' idi.

İkinci Dünya Savaşı sona ererken, bir uçak üreticisi olan SAAB şirketi, farklı bir pazara girmesi gerektiğini fark etti. Bir otomobil projesi tasarlandı. Otomobil projesine başlanması için son karar 1945 sonbaharında alındı. Gunnar Ljungström liderliğindeki 20 kişilik bir ekip tarafından Linköping'de geliştirme başladı. Hemen önceki Saab üretim kodu bir uçak içindi - Saab 91 Safir - bu nedenle ilk otomobil projesi Saab 92 (92001) olarak başladı.

Önemli bir gereklilik, aracın çok düşük sürtünme katsayısına sahip olması gerektiğiydi. Aerodinamik testler çok erken değerlendirmelerin bir parçasıydı. Özellikler aynı zamanda önden çekiş, ikincil güvenlik ve kış kabiliyeti içindi. Gövde yeni bir tasarıma sahipti, bir kaza durumunda hasara karşı direnç sağladı ve tekerlekleri engellemeden kar birikmesine izin verilen geniş tekerlek kemerleri.

1946 yazına kadar ilk prototip gövdesi hazırdı, tahta bir mastar üzerinde elle dövüldü. Aracın önüne enine yerleştirilmiş ödünç alınmış 18 hp (13 kW) iki silindirli iki zamanlı bir motoru vardı.

Orijinal 1946 Saab 92001 binlerce mil sürüldü. Bugün Trollhättan'daki Saab müzesinde, temizlenmiş bir ızgara ve daha yola dayanıklı farlar var. Buna 'orijinal Saab' anlamına gelen Ursaab denir.

92001 tasarımı, Six47 Sason tarafından 1947'de geliştirildi, başka bir prototip ortaya çıktı: 92002 ve daha sonra Saab 92 üretimi. 92001 aerofil şekli, Saab 96'ya kadar ve Saab 96 dahil olmak üzere daha sonraki Saab modellerinde tekrarlandı.


Saab Çıkma Parça Detay Bilgi:   https//globalyildizsanayi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder